7 راه عالی کم کردن سریع وزن + ترفند

7 راه عالی کم کردن سریع وزن + ترفند

تاریخ انتشار: اخبار سلامتی تعداد بازدید: 981 نظرات: 0

اضافه وزن یکی از موضلات و یا حتی یکی از بیماری های رایج کشور ماست. اگرچه وزن کم کردن در نگاه اول ساده به نظر می رسد، اما سخت تر از این هاست. یکی از شنیده شده ترین بهانه هایی که از سوی افرادی که قصد وزن کم کردن دارند می شنویم این است که: “رژیم سخت است و پروسه آن بسیار طول میکشد”؛ یا “هرچه ورزش میکنم اثری از آب شدن چربی هایم نمیبینم”. البته طبعا هیچ کاری بدون تلاش و تکرار مستمر قابل انجام نیست اما در این مقاله از هاو کن یو قصد داریم تا روش های هرچه سریعتر شدن آب شدن چربی های بدن و کاهش وزن را به همراه چند ترفند مفید خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

1- چای سبز بنوشید.

تحقیقات اخیر نشان داده اند که نوشیدن چای سبز به مقدار سه استکان در روز میتواند تا ۷۰ کالری اضافه در ۲۴ ساعت از بدن شما مصرف کند. با یک حساب ساده در میابیم که اگر به مدت یک سال چای سبز را در رژیم غذایی خود داشته باشید، تا ۳/۵ کیلوگرم بدون هیچ گونه ورزش و رژیم سخت وزن کم خواهید کرد. علاوخ بر این چای سبز تاثیرات بسیار مثبت دیگری نیز بر روی بدن شما داشته که در مقالات بعد مفصل به آن پرداخته میشود. به طور کلی پیشنهاد میکنیم چای سبز را جایگزین مصرف چای سیاه خودمانی کنید.ضرر نخواهید کرد!

2- آهن مصرف کنید.

در صورتی که تاثیر آهن را در بدن نمیدانید توالی زیر را دنبال کنید. بدن انسان در صورتی وزن کم میکند و کالری از دست میدهد که گرم شده باشد. دمای بدن در صورتی بالا میرود که گردش خون بالا برود. بالارفتن سرعت گردش خون در گرو وجود اکسیژن کافی در خون است. آهن وظیفه انتقال اکسیژن در خون را دارد! پس با این نتیجه گیری سرعت کاهش وزن رابطه مستقیم با میزان آهن در خون دارد. گوشت قرمز و سبزیجات به خصوص اسفناج منبعی غنی از آهن هستند.

3- نمک حذف

تاثیر سدیم یا نمک طعام در آب بدن، باعث ورم کردن و چاق نشان دادن صورت و بدن شما خواهد شد. اگرچه بر اساس سازمان های سلامت در سراسر جهان ۲۴۰۰ میلیگرم سدیم (یا یک قاشق غذاخوری) اندازه استاندارد مصرف نمک در طول روز است، اگرچه با اندازه گیری های این سازمان مصرف نمک در بیشتر خانه ها بیشتر از دوبرابر این مقدار است. پس از همین امروز با این فاجعه مبارزه کرده و حواستان به میزان مصرف سدیم روزانه خود باشد. از میان وعده های پر نمک مانند چیپس به شدت خودداری کنید.

4- ورزش را شروع کنید.

در صورتی که این مقاله را میخوانید، احتمالا تصمیم بر کاهش وزن گرفته اید. چه امروز یا چه هفته آینده یا سال دیگر بالاخره باید ورزش و تحرک را آغاز کنید. جدا از این که در چه سنی هستید، همیشه فعالیت هایی متناسب با سن خود پیدا خواهید کرد که گردش خون بدن شما را بالا ببرد. ضمنا این تصور که برای آب شدن چربی های اضافه بدن بایستی حرکات سنگین و فشرده انجام داد کاملا غلط است و گزدش خون در بدن حتی با حرکات نرمشی و کششی نیز افرایش پیدا کرده و کمک بسیاری به لاغر تر شدن شما خواهد کرد.

5- فلفل و ادویه را به هرچیزی اضافه کنید.

بر اساس مشاهدات اخیر دانشمندان، خوردن فلفل تند میتواند تا حد بسزایی متابولیسم بدن را بالا برده و سرعت از دست دادن کالری را افزایش دهد. علاوه بر این خوردن غذا به همراه فلفل تند و ادویه باعث کم شدن اشتهای شما شده که به طور کلی شما را از خوردن غذا بیش از حد باز میدارد. پس اصولا با اضافه کردن ادویه تند با یک تیر دونشان زده اید.

6- خواب ، خوابــــــــــــــــــ

بگذارید این مطلب را با ذکر یک اصل در علم تربیت بدنی توضیح دهیم. یکی از اصول افزایش یا کاهش وزن مثلث بدن است. این مثلث که زوایای آن خواب، خوراک و ورزش است تاکید ویژه ای بر این سه عمل دارد. در صورتی که هر یک از آنها کامل و به درستی انجام نشوند احتمالا به هدف ایده آل خود نخواهید رسید. خواب همانند دکمه ریست کامپیوتر در بدن انسان عمل کرده و در آن کاتابولیسم ( رساندن مواد معدنی و مورد نیاز به ارگان های مختلف) اتفاق می افتد پس هر چه مقدار و کیفیت خواب شما بیشتر باشد قطعا سریع تر به مقصود خود خواهید رسید. این گمان غلط که هرچه خواب کمتر داشته باشید وزنتان بیشتر کاهش پیدا میکند را کنار بگذارید زیرا مجرا دقیقا عکس این است.
 
7- آب کافی بنوشید.
 
 
در صورتی که آب کافی به بدن شما برسد عملیات سوزاندن کالری بسیار سریعتر طی شده و سریع تر به نتیجه خواهید رسید. ۸ لیوان آب در روز برای یم انسان بالغ لازم و کافی است. سعی کنید این مقدار را هر روز به بدن خود برسانید.
 
نکته مهم:
روش های گفته شده در بالا زمانی که به صورت گروهی انجام شوند قطعا تاثیر سریع و بسرایی در لاغری
شما خواهد داشت به طوری که اگر صبح این برنامه را شروع کنید حتما آخر شب نتیجه آن روز را حس خواهید کرد.
 
 

چند ترفند برای بالابردن سرعت لاغری

  1. صبحانه با میزان پروتئین بالا میل کنید. در این صورت در طول روز کمتر گرسنه میشوید.
  2. نیم ساعت قبل از وعده غذایی آب مصرف کنید تا سرعت کاهش وزن شما در طول کاهش وزن ۴۴ درصد افزایش یابد.
  3. غذای خود را آهسته میل کنید. در این حالت زودتر احساس سیری کرده و مدت بیشتری سیر خواهید ماند.
  4. بشقاب کوچکتر استفاده کنید. تحقیقات نشان میدهند خوردن در بشقاب کوچک شخص را متقاعد به کمتر خوردن غذا میکند.
  5. همچنین در صورتی که میتوانید غذای خود را با چنگال میل کنید تا زپد تر سیر شوید.